Dün akşam Fenerbahçe sezonun ilk resmi maçına MTK karşısında çıktı. Shakthar maçındakine benzer bir dizilişle karşılaşmaya başlayan Fenerbahçe ilk golü de çabuk bularak nispeten rahat bir oyun sergiledi ve rövanş için avantajlı diyebileceğimiz 2-0 lık bir skor elde etti.
Maçtan sonraki birçok yorumda MTK'nın çok zayıf bir ekip olduğundan ve Fenerbahçe'nin rahat oyununda bunun çok etkisi olduğundan söz edilmiş genelde. Bence MTK dün göründüğünden çok daha dirençli bir takım. Fakat dünkü maçın bu şekilde oynanmasının daha çok Aragones dedenin sahadaki oyun mantalitesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü hemen hemen aynı şeyi İspanya'nın Euro2008 deki maçlarında gördük. Karşısında kim olursa olsun şaşırtıcı bir şekilde İspanya sürekli topa sahip olan ve rahat oynayan taraftı. Çok güvendiğim Rusya'ya bile çok az top göstermişlerdi ki o maçta büyük hayal kırıklığına uğramıştım (turnuvanın ilk maçında 4-1 yenildikleri İspanya'dan rövanşı alacaklarına o kadar emindim ki). Tabi oyuncu kalitesi açısından ne Fenerbahçe İspanya, ne de MTK Rusya ile kıyaslanabilir. Bu oyun her takıma etkili olmayabilir ve bence olmayacaktır da. Fakat bu yine de dünkü maçın bu kadar tek taraflı geçmesinin sebebinin MTK'nın çok güçsüz bir ekip olmasından kaynaklandığını göstermez. Sanmıyorum ki geçen seneki sistemle oynasaydık maçı bu kadar domine edebilirdik. Ama futbol bu, puanı domine eden tarafa vermiyorlar. Hatice değil netice olayı.
Yarın (1 ağustos) Şampiyonlar ligi 3. ön eleme turunda Fenerbahçe ve Galatasaray'ın, UEFA'da da Beşiktaş'ın rakipleri belli olacak. Son birkaç sezondur takımlarımızın sahip olduğu "kura balı"na bu seferki kurada da çok güveniyorum. Gelsin şöyle dişimize göre rakipler de yanaklarından makas alıp evlerine gönderelim.
0 yorum:
Yorum Gönder